Desainer Ini Bikin Gaun dari Sawi. Hasilnya?

Cindy
Cindy

Desainer Ini Bikin Gaun dari Sawi. Hasilnya? Sumber:Facebook.com/Azzim Aziz

WinNetNews.com-  Azzim Aziz seorang desainer asal Malaysia baru-baru ini menjadi pusat perhatian di media sosial. Pria ini merancang gaun dari  sayur sawi putih.

Dikutip dar Kompas, Azzim menyebut gaun unik itu dibuatnya pada awal Juli lalu, dan mengunggah fotonya di akun Facebook miliknya. “Saya gunakan dengan jahit tangan, satu hari sahaja sebab itu kubis fresh,” kata Azzim.

Azzim menghabiskan 30 buah sawi putih. Helai demi helai daun sawi dijahitnya satu persatu hingga menjadi gaun yang unik. Setelah jadi, terlihat warna gaun bergradasi hijau. Kemudian, dikenakan seorang model bernama Majdah Yahya.

 Sang model mengenakan kerudung berwarna hijau gelap yang dihiasi tiara di atasnya. Azzim mengaku karyanya sempat menuai pro dan kontra.

Ada yang menilai, karyanya mubazir. Namun, ada pula yang menganggapnya kreatif. “Ada juga yang tidak suka dengan design tersebut, kerana mereka anggap membazir (mubazir). Ada juga yang menyukai design tersebut mereka anggap sangat unik dan kreatif, kerana jarang dibuat oleh mana-mana designer,”  jelas Azzim. Gaun sawi putih ini hanya dapat bertahan selama dua hari jika disimpan di tempat yang dingin.

 

 

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});